Θέμα έκθεσης: η γλωσσομάθεια
ΘΕΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: «Γράψτε ένα άρθρο για την εφημερίδα του σχολείου
σας αναπτύσσοντας τους λόγους για τους οποίους είναι απαραίτητη η
γνώση μιας ή περισσοτέρων ξένων γλωσσών στο σύγχρονο κόσμο»
σας αναπτύσσοντας τους λόγους για τους οποίους είναι απαραίτητη η
γνώση μιας ή περισσοτέρων ξένων γλωσσών στο σύγχρονο κόσμο»
1.Δομή: Τίτλος-Πρόλογος-Κυρίως θέμα-Επίλογος-Υπογραφή του άρθρου
Τίτλος: Εφόσον πρόκειται για άρθρο σε εφημερίδα χρειαζόμαστε
κάποιον κατάλληλο τίτλο, όπως π.χ. «Τα οφέλη από τη γλωσσομάθεια»
ή «Η χρησιμότητα των ξένων γλωσσών στο σύγχρονο κόσμο» κ.τ.λ.
κάποιον κατάλληλο τίτλο, όπως π.χ. «Τα οφέλη από τη γλωσσομάθεια»
ή «Η χρησιμότητα των ξένων γλωσσών στο σύγχρονο κόσμο» κ.τ.λ.
Πρόλογος: ο πρόλογος πρέπει να προειδοποιεί με περιεκτικό τρόπο τον
αναγνώστη για το περιεχόμενο όσων θα πούμε. Μπορούμε να
χρησιμοποιήσουμε καταρχήν έναν ορισμό της γλωσσομάθειας («Στην εποχή
μας η γλωσσομάθεια, δηλαδή η ικανότητα να χειριζόμαστε μια ή περισσότερες
ξένες γλώσσες πέρα από τη μητρική μας, είναι περισσότερο απαραίτητη από
ποτέ»). Στη συνέχεια εξηγούμε γιατί η γλωσσομάθεια είναι τόσο απαραίτητη
ειδικά στην εποχή μας («Το άνοιγμα των συνόρων μεταξύ των κρατών, η
ανάπτυξη των συγκοινωνιών και της ηλεκτρονικής επικοινωνίας, οι
παγκόσμιες οικονομικές δραστηριότητες φέρνουν ολοένα και πιο συχνά σε
επαφή ανθρώπους από όλα τα μέρη του κόσμου»). Κλείνουμε τον
πρόλογο συνοψίζοντας τη δομή του κυρίως θέματος που θα ακολουθήσει
(«Συνεπώς η γνώση των ξένων γλωσσών είναι αναγκαία από
οικονομική-επαγγελματική, πνευματική και πολιτιστική άποψη»).
αναγνώστη για το περιεχόμενο όσων θα πούμε. Μπορούμε να
χρησιμοποιήσουμε καταρχήν έναν ορισμό της γλωσσομάθειας («Στην εποχή
μας η γλωσσομάθεια, δηλαδή η ικανότητα να χειριζόμαστε μια ή περισσότερες
ξένες γλώσσες πέρα από τη μητρική μας, είναι περισσότερο απαραίτητη από
ποτέ»). Στη συνέχεια εξηγούμε γιατί η γλωσσομάθεια είναι τόσο απαραίτητη
ειδικά στην εποχή μας («Το άνοιγμα των συνόρων μεταξύ των κρατών, η
ανάπτυξη των συγκοινωνιών και της ηλεκτρονικής επικοινωνίας, οι
παγκόσμιες οικονομικές δραστηριότητες φέρνουν ολοένα και πιο συχνά σε
επαφή ανθρώπους από όλα τα μέρη του κόσμου»). Κλείνουμε τον
πρόλογο συνοψίζοντας τη δομή του κυρίως θέματος που θα ακολουθήσει
(«Συνεπώς η γνώση των ξένων γλωσσών είναι αναγκαία από
οικονομική-επαγγελματική, πνευματική και πολιτιστική άποψη»).
Κυρίως θέμα: χρησιμοποιούμε μια σειρά από συνδετικές λέξεις ή εκφράσεις,
για να τακτοποιήσουμε τις σκέψεις και να διευκολύνουμε τον αναγνώστη να παρακολουθήσει τη λογική μας: Καταρχήν, έπειτα, στη συνέχεια, ακόμη,
επιπλέον, επιπρόσθετα, τέλος κ.τ.λ.
για να τακτοποιήσουμε τις σκέψεις και να διευκολύνουμε τον αναγνώστη να παρακολουθήσει τη λογική μας: Καταρχήν, έπειτα, στη συνέχεια, ακόμη,
επιπλέον, επιπρόσθετα, τέλος κ.τ.λ.
Ομαδοποιούμε τα επιχειρήματά μας σε λόγους α) οικονομικούς-επαγγελματικούς / β) πνευματικούς / γ) πολιτιστικούς
*Οικονομικοί-επαγγελματικοί λόγοι:
- Η επαρκής γνώση ξένων γλωσσών βοηθά τον άνθρωπο στο να βρει μια
θέση εργασίας ή να εξελιχθεί στο επάγγελμά του. Σε μια σειρά από επαγγέλματα
δεν νοείται να μην γνωρίζεις μια ξένη γλώσσα: εμπόριο με το εξωτερικό,
τουριστικά επαγγέλματα (ξεναγοί, σερβιτόροι, ξενοδόχοι, εστιάτορες),
διδασκαλία ξένων γλωσσών στο σχολείο ή στα φροντιστήρια, μεταφραστές.
θέση εργασίας ή να εξελιχθεί στο επάγγελμά του. Σε μια σειρά από επαγγέλματα
δεν νοείται να μην γνωρίζεις μια ξένη γλώσσα: εμπόριο με το εξωτερικό,
τουριστικά επαγγέλματα (ξεναγοί, σερβιτόροι, ξενοδόχοι, εστιάτορες),
διδασκαλία ξένων γλωσσών στο σχολείο ή στα φροντιστήρια, μεταφραστές.
- Ο επαγγελματίας που γνωρίζει ξένες γλώσσες μπορεί να πάρει ιδέες και
γνώσεις από ξένους συναδέλφους του για το πώς να αναπτύξει την επιχείρησή
του, ποια προϊόντα έχουν ζήτηση, να γνωρίσει νέες τεχνικές, προόδους
και ανακαλύψεις στον τομέα που τον ενδιαφέρει.
γνώσεις από ξένους συναδέλφους του για το πώς να αναπτύξει την επιχείρησή
του, ποια προϊόντα έχουν ζήτηση, να γνωρίσει νέες τεχνικές, προόδους
και ανακαλύψεις στον τομέα που τον ενδιαφέρει.
- Ο νέος που θέλει να σπουδάσει μια επιστήμη σε βάθος πρέπει να μπορεί να διαβάζει τα επιστημονικά βιβλία που είναι γραμμένα στις ξένες γλώσσες.
Μπορεί επίσης να σπουδάσει σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Μπορεί επίσης να σπουδάσει σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.
**Πνευματικοί λόγοι:
-Ο άνθρωπος καλλιεργείται πνευματικά. Διευρύνει τους πνευματικούς του
ορίζοντες. Πλουτίζει τις γνώσεις και τη σκέψη του μαθαίνοντας ξένες γλώσσες.
Μέσω των ξένων γλωσσών κατανοεί καλύτερα και τη δική του
γλώσσα, διαπιστώνοντας τις διαφορές και τις ομοιότητες. Μπορεί να μελετήσει
την ξένη κουλτούρα και να γνωρίσει απευθείας τον ξένο πολιτισμό,
ακούγοντας μουσική, διαβάζοντας βιβλία, παρακολουθώντας ταινίες. Μαθαίνει
την ιστορία και τη λογοτεχνία ενός άλλου πολιτισμού.
ορίζοντες. Πλουτίζει τις γνώσεις και τη σκέψη του μαθαίνοντας ξένες γλώσσες.
Μέσω των ξένων γλωσσών κατανοεί καλύτερα και τη δική του
γλώσσα, διαπιστώνοντας τις διαφορές και τις ομοιότητες. Μπορεί να μελετήσει
την ξένη κουλτούρα και να γνωρίσει απευθείας τον ξένο πολιτισμό,
ακούγοντας μουσική, διαβάζοντας βιβλία, παρακολουθώντας ταινίες. Μαθαίνει
την ιστορία και τη λογοτεχνία ενός άλλου πολιτισμού.
***Πολιτιστικοί λόγοι:
-Με τη γνώση ξένων γλωσσών οι λαοί έρχονται σε βαθύτερη επαφή μεταξύ
τους. Γνωρίζουν καλύτερα ο ένας τον άλλο, μαθαίνουν τις συνήθειες, τα ήθη
και τα έθιμα, τον τρόπο σκέψης, γενικά τον πολιτισμό του άλλου λαού. Πλουτίζουν ο ένας τον άλλο με τη ανταλλαγή ιδεών και αξιών και έρχονται πιο κοντά. Μπορούν
έτσι να λυθούν παρεξηγήσεις και μίση μεταξύ των λαών και να
επικρατήσει παγκοσμίως η ειρήνη, η δημοκρατία και η ελευθερία.
τους. Γνωρίζουν καλύτερα ο ένας τον άλλο, μαθαίνουν τις συνήθειες, τα ήθη
και τα έθιμα, τον τρόπο σκέψης, γενικά τον πολιτισμό του άλλου λαού. Πλουτίζουν ο ένας τον άλλο με τη ανταλλαγή ιδεών και αξιών και έρχονται πιο κοντά. Μπορούν
έτσι να λυθούν παρεξηγήσεις και μίση μεταξύ των λαών και να
επικρατήσει παγκοσμίως η ειρήνη, η δημοκρατία και η ελευθερία.
Επίλογος: Συνοψίζουμε σύντομα όσα είπαμε. Μπορούμε να ξεκινήσουμε με
μια φράση όπως «Συνοψίζοντας όσα ειπώθηκαν παραπάνω μπορούμε να πούμε
ότι» ή «Κλείνοντας αυτό το άρθρο» κ.τ.λ. και λέμε περιληπτικά «η γλωσσομάθεια αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για την επαγγελματική και πνευματική εξέλιξη
του ανθρώπου, αλλά και ένα μέσο για την καλύτερη γνωριμία και κατανόηση
μεταξύ των λαών».
μια φράση όπως «Συνοψίζοντας όσα ειπώθηκαν παραπάνω μπορούμε να πούμε
ότι» ή «Κλείνοντας αυτό το άρθρο» κ.τ.λ. και λέμε περιληπτικά «η γλωσσομάθεια αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για την επαγγελματική και πνευματική εξέλιξη
του ανθρώπου, αλλά και ένα μέσο για την καλύτερη γνωριμία και κατανόηση
μεταξύ των λαών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.