Ο γραπτός λόγος είναι μία πολύπλοκη διαδικασία που δεν κατακτάται αυτόματα ως μια επέκταση του προφορικού λόγου, αλλά προϋποθέτει διαφορετικές ικανότητες επεξεργασίας και απαιτεί ειδική διδασκαλία παράλληλα με την ανάγνωση. Οι περισσότεροι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στην γραπτή έκφραση.
Η διδασκαλία της γραφής ενός κειμένου ακολουθεί μία διαδικασία που πραγματοποιείται μέσα από τρία στάδια: α) της προ-γραφής, όπου πραγματοποιείται ο βασικός σχεδιασμός β) της γραφής, όπου ο συγγραφέας μεταφέρει όλες τις σκέψεις και τις ιδέες του στο γραπτό λόγο και γ) της μετά-γραφής, που περιλαμβάνει τον έλεγχο και την επανεξέταση του κειμένου. Σε κάθε στάδιο απαιτείται η κατάκτηση διαφορετικών δεξιοτήτων.
Τα στάδια της δημιουργικής γραφής και οι απαιτούμενες δεξιότητες για την κατάκτησή της:
Επίπεδο | Στόχος | Δεξιότητες | ||||||
Προ-γραφή | Σχεδιασμός και οργάνωση σκέψεων | Κατανοεί αυτά που λέγονται.
Εκφράζει τις σκέψεις του.
Έχει αρκετές σχετικές εμπειρίες
Κάνει συσχετίσεις με άλλα γεγονότα και τις εμπειρίες του.
Ανακαλύπτει ιδέες και θέματα.
Εξηγεί ένα θέμα σε κάποιον/α
Ομαδοποιεί τις ιδέες και αποφεύγει άσχετες ιδέες.
Επικρατεί χρονική αλληλουχία και ακολουθία σε αυτά που εκφράζει.
Συμπεραίνει.
Κάνει περιλήψεις
Επιθυμεί να επικοινωνήσει με το γραπτό λόγο.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.